Merry Christmas - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ninette&Vered - WaarBenJij.nu Merry Christmas - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ninette&Vered - WaarBenJij.nu

Merry Christmas

Door: Vered&Ninette

Blijf op de hoogte en volg Ninette&Vered

26 December 2005 | Australië, Cairns

Lieve allemaal,

Merry Christmas!! Bij jullie is het nu 2e kerstdag, hier is het boxing day. Wij doen in ieder geval net of dat het hier ook 2e kerstdag is. Sinds ons vorige berichtje hebben we heel veel meegemaakt en gedaan. Na de white sundays zijn we naar Magnetic Island gegaan. Hier heb ik (Ninette) mijn duikbrevet gehaald. In slechts 4 dagen. Erg snel dus allemaal. 2 dagen in het zwembad met theorie en toen 6 duiken gemaakt vanaf het strand. Veel mooie vissen en koraal gezien, alleen niet zo mooi als op de white sundays tijdens het snorkelen. Nu we alletwee ons brevet hebben gaan we ook hier in Cairns in het great barrier reef twee duiken doen. Op Magnetic Island hebben we verder hele mooie wandelingen gemaakt. Hier hebben we kangaroo's, wallabies, possums (buidelratten) mooie kanaries en papegaaien gezien. Na de Magnetics zijn we met het busje naar Cairns gereden. Na ons eerste nachtje in een prachtig hostel hebben we een auto gehuurd voor vijf dagen. Hiermee zijn we naar de Tablelands gecrossed. Eerst een stukje naar beneden. Bij een mooi meer (lake Echam) hebben we lekker geluncht. Vervolgens zijn we langs mooie watervallen (Milla Milla), rood zand en verlaten dorpjes gereden. Ook zijn we de eerste dag bij een mango boerderij geweest. Daar hebben we een heerlijk flesje limoenlikeur gekocht. Hmm... Je kunt blijkbaar overal drank van maken! De volgende dag zijn we bij een grote dam geweest en wilden we in een national park (the wedlands) kijken. Deze was helaas gesloten. Onze weg ernaartoe was wel spannend. Links en rechts waren er bosbranden... Een local vertelde ons dat dat heel normaal was en dat sommige opzettellijk werden aangestoken. We konden gewoon doorrijden, want de weg zou het vuur stoppen. Dit was gelukkig ook het geval. Rond een uur of vijf begonnen we met het zoeken naar een onderkomen. Het wordt in Australie namelijk om een uur of zes al donker. Vanwege het laagseizoen (regenseizoen) waren veel hostels gesloten en andere waren ontzettend duur. We hadden ons er al bij neergelegd dat we in de auto zouden moeten overnachten. Toen kwam opeens de eigenaar van een aantal cabins aangereden. Hij vroeg ons of we onderdak zochten. Wij reageerden niet al te gretig dat dat inderdaad zo was. We hebben nog kunnen afdingen (tja je blijft een Nederlander), want we checkten pas om 9.30 pm in. Deze eigenaar, Simon, was erg aardig. 's Avonds nog een biertje met hem gedronken en hij liet ons hele mooie groene kikkers zien. De volgende dag zijn we met hem het bootje ingestapt (nee, niet het huwelijksbootje... ;-) en zijn we over de Daintree River gevaren. Op zoek naar krokodillen! We hebben er twee gezien. Geweldig!! Na dit avontuur zijn we doorgereden naar Cape Tribulation. Hier hebben we maar meteen onderdak gezocht. We vonden er meteen eentje die midden in het regenwoud stond. Later deze dag hebben we wat rondgereden en rondgekeken. 's Avonds zijn we meegegaan met een night walk door het regenwoud. Het was meteen raak. 2 slangen, waarvan eentje een dodelijke python was. Simon had ons 's morgens foto's laten zien van een python die een man had opgegeten. Gelukkig was die 'van ons' niet zo groot en hadden we een gids bij ons. Verder veel kikkers, spinnen, slapende vogels en possums gezien. De volgende morgen zijn we gaan paardrijden (goeie tip Micha!) door het regenwoud en over het strand. Cape Tribulation is namelijk de enige plaats op de wereld waar het regenwoud tot op het strand loopt. Heel mooi. Op het strand werden we verrast door een echte plensbui. De locals waren er erg blij mee. Dit was namelijk de eerste regenbui sinds drie maanden. Wij en de paarden vonden het iets minder. Vered weet nu ook wat het is om te galopperen en te draven. Echt heel erg grappig om dat te zien. Vered vond het geweldig! De volgende dag hadden we beiden spierpijn. Na het paardrijden zijn we nog naar een fruit boerderij geweest. Hier verbouwden ze 150 verschillende vruchten. Waarvan we een aantal hebben geproefd. De laatste heette magic beans. Deze boon moest je een tijdje in je mond houden. Daarna moesten we limoen eten. Deze proefde tot onze verbazing heel erg zoet (een beetje als campirinja). Oh ja.. we hebben ook nog vleermuizen gezien, die op apen lijken. Ze zijn er achter gekomen dat de vleermuizen genetisch hetzelfde zijn als de apen, alleen hebben ze vleugels. De laatste dag dat we de auto hadden zijn we naar Cairns gereden. Vanwege de kerst was een koffie boerderij dicht. Wel weer een mooie waterval gezien. Cairns is een mooie stad. Gisteren (eerste kerstdag) hebben we een lekker taartje gegeten en hebben we bij een lagoon in de zon gelegen. Heel apart om zo kerst te vieren. Na ons telefoontje met Dalen (heel leuk) zijn we naar het strand gegaan om te BBQ'en. Voor een keertje is het zeker leuk om zo de kerst te vieren. We blijven in Cairns tot 2 januari 2006. Dan vliegen we naar Alice Springs. De komende dagen zullen we waarschijnlijk nog wel weer een auto huren. Er is hier namelijk in de omgeving erg veel te zien en te doen.

Wij vervelen ons in ieder geval geen moment. Vered en ik zijn ook heel blij dat we kerst en oud en nieuw een keertje helemaal samen zijn. We genieten er dus extra van, want de komende jaren zal dat waarschijnlijk niet het geval zijn.

Weer heel erg leuk om jullie reacties te lezen. Wel heel erg rot om het bericht over Ralf te lezen. Hopelijk komt hij er weer helemaal bovenop! Wens hem beterschap van mij.

Wij wensen jullie nogmaals hele fijne feestdagen!!!

Liefs, Vered & Ninette

• 26 December 2005 - 06:13

Nancy:

Vrolijk kerstfeest! Jeetje wat maken jullie ontzettend veel leuke dingen mee zeg...Ben benieuwd hoe jullie oud en nieuw gaan beleven. Maak er wat van en geniet met volle teugen.
    Veel liefs, Nancy

• 26 December 2005 - 08:49

Harry:

lieve Ninette & Vered,
    volgens mij is jullie vakantie 1 lange serie belevenissen en avonturen! Vlgs mij hebben jullie ieders wens om te genieten "bij elkaar opgeteld"..... Hier is het net gaan vriezen en iedereen ligt nog te slapen, 10:00: J, M&E,C&R. Met oma gaat het iets beter. Wens jullie nog plezierige dagen toe in Cairns! Wordt niet overmoedig met het duiken. Liefs, Harry

• 26 December 2005 - 09:51

Ron E:

Fijne kerstdagen en een gelukkig en gezond 2006!!
    Leuk verhaal weer....!

Groetjes RON

• 26 December 2005 - 22:39

Paul:

ik heb genoten van het verslag ik ben erbij als ik dit lees veel plezier en blijf genieten doegie
    het zwemmen gaat goed verred

• 27 December 2005 - 08:25

Roge Venlo:

Hé meiden,

Jullie een super kerstfeest gewenst Down Under.
    Hier is het momenteel koud en glad.
    Geniet van!!!
    Goeten, Roger

• 27 December 2005 - 12:51

Michel:

Gelukkige kerstdagen meiden. We missen jullie. geniet voor ons ook maar.(!?)

• 27 December 2005 - 18:20

Yf & Bertje:

Maak ons maar lekker jaloers hier!! Wij moeten niet alleen lijden onder jullie berichtjes.. maar zitten ook nog eens zonder kroegtijgers.... We worden echte mutsen.. Maar morgen gaan we skien!
    Dikke kus

• 27 December 2005 - 21:07

ILJA EN JOHN:

vered en ninnette
    Wij zijn vanadaag met Hannah en Orith naar Nazareth geweest het is hier minder warm dan bij jullie 18graden in nNederland is het -5graden
    dus koud Morgen gaan wij naar Jaffo en Zondag naar Ellat hopelijk naar het warme weer.
    Vast de beste wensen voor 2006 en nog veel plezier

• 29 December 2005 - 08:07

Marielle:

Hallo meiden,
    Wat weer een leuk verhaal!! Jullie vervelen je overduidelijk niet! Hier is het inderdaad lekker koud. Op dit moment sneeuwt het weer een beetje. Lekker ....hoewel ik ook wel jaloers ben op het zomerswe weer dat jullie daar hebben. We zijn de kerstdagen hier weer goed doorgekomen. André en ik wensen jullie vanaf hier alvast een heel goed, gelukkig en gezond 2006.

• 29 December 2005 - 15:39

Pascal:

Haai!
    lekker hoor
    hier sneeuwt het, heel wat anders dus! goed uiteinde zaterdag he! raar dat jullie er niet bij zijn. Miss u
    kus pascal

• 31 December 2005 - 13:11

Klaas:

Dames, een heel gezond 2006. Blijf genieten want je bent de komende vier jaar ingepland voor Oud&Nieuw. Gert heeft nu door wat een luxe een centrale verwarming is.

• 01 Januari 2006 - 20:42

Marcel:

Hoi,
    de allerbeste wensen voor 2006! Hier alles goed gegaan.
    Groetjes,
    Marcel.