Hai luitjes - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Ninette&Vered - WaarBenJij.nu Hai luitjes - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Ninette&Vered - WaarBenJij.nu

Hai luitjes

Door: Vered&Ninette

Blijf op de hoogte en volg Ninette&Vered

13 December 2005 | Australië, Magnetic Island

Nadat we drie dagen hebben gezeild bij de WhitSundays zitten we op het Magnetic Island, waar Ninette haar duikcursus gaat doen(open water). Die drie dagen bij de WhitSundays waren echt super! Er was wind, zon, een leuke groep, heerlijk eten, wat wil je nog meer? We hadden echt het ultieme vakantie gevoel!!
Het begon allemaal op vrijdagochtend. We werden door Andy(Duitse jongen) opgehaald om naar "onze" boot te gaan. Ninette zat voorin om de weg wijzen, dat ging alleen niet zo goed dus moesten we een stukje terug lopen. Aangekomen bij de goede pier zagen we een hele mooie grote boot liggen. Ninette filmen, ik een foto maken, bleek het achteraf "onze" boot niet te zijn. Beetje teleurgesteld maar achteraf eigenlijk wel goed want deze boot was namelijk een zeilboot en hij was kleiner dus ook wel gezelliger.
De eerste dag vaarden we naar een heel mooi snorkelgebied waar we veel vissen zagen en veel koralen. Super mooi! Nadat we allemaal uitgesnorkeld waren gingen we naar een plek waar we zouden overnachten. Mooie zonsondergang gezien, heel romantisch :)
De volgende ochtend vaarden we naar een van de mooiste sranden die ik nu tot nu gezien heb. Wit strand, helder water, echt heel mooi. Je werd zo verblindt, zo wit was het strand. Het leek net of je op wintersport was, alleen was het iets warmer! :)
We gingen s'morgens al vroeg van de boot af om over een heel mooi eiland te wandelen. We liepen eerst door een nationaal park heen. Aan het einde van het park was een vieuwpoint. Daar kon je het hele eiland nog mooier zien. Na deze wandeling was er nog voldoende gelegenheid om te snorkelen. Aan het einde van de middag gingen we op zoek naar onze tweede nachtplek. Ook deze nacht hebben we op het dek geslapen, want het was in de cabine veels te warm. Al die sterren....echt geweldig!!
De volgende dag was het al weer tijd voor onze laatste snorkeldag en moesten we weer terug naar "onze" resort.
S'avonds kwamen we nog gezellig bij elkaar om een biertje te drinken (in mijn geval een wijntje).

Een trip om nooit meer te vergeten...:)

  • 13 December 2005 - 12:34

    Yf En B:

    Klinkt super zeg.....en nu op voor je duikbrevet Ninette..... Ben benieuwd hoe je dat vergaat.... Vered... hou haar goed in de gaten he!!!

    Enjoy
    B & Y

  • 13 December 2005 - 13:02

    Marieke:

    He wijffies, Let eens goed op daar of jullie mijn lieve vriendinnetje Judith zien! De kans is erg groot dat zij op die grote zeilboot voer, dat is namelijk haar werk, samen met Max. Als jullie naar Max vragen weet ik zeker dat iedereen hem kent! En ehhh mocht je Juudje nou zien, doe haar dan veel liefs en groetjes van me!

  • 13 December 2005 - 18:08

    Nancy:

    Zucht....wat geweldig allemaal, slapen onder de sterren! Jullie zijn bofkonten, maar jullie verdienen het hoor! Ik wacht met smart op nog meer leuk. Veel plezier

  • 13 December 2005 - 19:15

    Kristel:

    Wat heerlijk die berichten van jullie! Ik droom helemaal weg hier. Terwijl ik nu diep in mijn studieboeken zou moeten zitten.......
    Enjoy!!!!
    Kristel

  • 13 December 2005 - 20:14

    Harry:

    Wat een belevenissen!!! We genieten van jullie leuke reisverslagen! Ben benieuwd of jullie met 2 duikbrevetten thuis komen... Liefs, Harry

  • 13 December 2005 - 20:46

    Klaas:

    ninette, vergeet je met het duiken je duikbril niet?

  • 15 December 2005 - 05:28

    Jochem:

    ok dames, jullie hebben al mooie dingen gezien als ik jullie verhaal zo lees. maar jullie zitten natuurlijk ook al langer in aussie dan ik. mijn plan is om ook die stranden te gaan bekijken alleen ik weet nog niet wanneer. have fun c ya

  • 15 December 2005 - 10:58

    Pascal:

    Hee mieden. top hoor. lekker snorkelen! geniet er lekker van. Hier in adam gaat alles goed. wel rustig zonder jullie!
    smak pascal

  • 16 December 2005 - 14:23

    Els:

    Ik wil oooooooooook!
    Gelukkig heb ik bijna 2 weken vakantie :-)
    Geniet lekker
    X Els

  • 18 December 2005 - 18:22

    Caroline Abbenhuis:

    He buuf en Vered. Klinkt allemaal zeker niet verkeerd. Hele fijne Kerstdagen en een heel GEZOND 2006.
    Liefs van je buuf Caro. xx

  • 20 December 2005 - 00:08

    Paul:

    dit is echt genieten he veel plezier

  • 20 December 2005 - 08:57

    Petra:

    hee ladies! Ging dit verhaal toevallig over whitehaven beach en was het uitkijkpunt toevallig Hills inlet? Vast wel, klinkt heel bekend, eerst wandelen door zo'n bosje met lage bomen en dan een uitkijkpunt waar je mond van open valt. Ik ben heel benieuwd naar de foto's.
    enjoy!
    petra

  • 20 December 2005 - 18:21

    Manon:

    machtig prachtig hoor! toppie joppieieiee! Verrie, zie je mail..doegieie

  • 20 December 2005 - 22:16

    Pink:

    Lieve Nien K. en Durst,
    Hebben jullie ook al lekker een Libanees te grazen genomen?
    XXX

  • 21 December 2005 - 10:41

    Mick:

    Zie dat jullie het nog steeds erg naar jullie zin hebben!Leuk om te lezen!
    Geniet er van en ik wens jullie hele fijne feestdagen!Lijkt me wel vreemd om kerst te vieren in zomerse sferen.....

  • 21 December 2005 - 10:41

    Mick:

    Zie dat jullie het nog steeds erg naar jullie zin hebben!Leuk om te lezen!
    Geniet er van en ik wens jullie hele fijne feestdagen!Lijkt me wel vreemd om kerst te vieren in zomerse sferen.....

  • 21 December 2005 - 13:19

    John Borawitz:

    Ik werd door Mick Ensing gewezen op deze site. Ik kon lezen dat de trip die jullie maken de moeite waard is. Leuk om te lezen. Hier is het 9C. De kerstdagen staan voor de deur met maar 5% kans op sneeuw. Dus dat zal weer niets worden. Dan maar liever een wit strand - ween koperen ploerd en een biertje!!

    Veel reisplezier en fijne (feest)dagen.

    Groet John Borawitz

    P.s ook de groeten van Henry de Bruijn.

  • 22 December 2005 - 19:26

    Ron Erades:

    Hai meiden, leuke ervaringen allemaal. Beetje jaloers ben ik wel. Natuur, temperatuur, biertje, wijntje, luieren sporten en genieten....mijn vakantie hoor ! Wat ik nog mis zijn de foto's....ben toch wel benieuwd hoe 't er daar uitziet....kom op....wat meer energie mag wel! Ok een triest berichtje, Ralf v Seeters heeft een motor-ongeluk in diensttijd gehad dinsdagavond 20/12 op de Kerkweg/Kon.Julianastr in Nootdorp.
    op een bestelauto geklapt.
    bekkenfractuur e armfractuur. Ligt nu in Leyenburg / 2x geopereerd. Naar omstandigheden goed.Verder alles OK. Je hebt de kerstreceptie gemist. Was erg gezellig .
    Dat is 't weer....fijne (warme) kerstdagen. Doei RON

  • 22 December 2005 - 20:59

    ILJA EN JOHN:

    WE ZIJN IN ISRAEL , ALLES GOED GROETEN VAN DE FAMELY
    FIJNE KERSTDAGEN EN EEN GOED BEGIN VAN 2006.
    ILJA EN JOHN
    (PS HEB JE JE DRAATJE ONVANGEN)

  • 24 December 2005 - 14:34

    Pascal:

    Haai mieden!
    ik wens jullie supergezellige kerstdagen!!! dikke kus pascal

  • 24 December 2005 - 20:06

    Marian En Siep:

    Hallo Vered en Ninette, Leuk al die reisverslagen van jullie. We genieten gewoon een klein beetje mee op afstand. Het is nu Kerstavond en we hebben alles in huis voor de beide dagen. Alles gaat hier gewoon zijn gangetje.
    Kun je daar nog iets merken van de rellen tussen allochtonen en de Aussiejongeren?
    Is het land in kerststemming en zie je dat ook op straat?
    Wij wensen jullie vanuit Nederland hele fijne feestdagen en een leuke jaarwisseling. We zullen proosten op jullie gezondheid en op een fijne en voorspoedige vakantie. Geniet er lekker van.
    Liefs en knuffels van Marian en Siep

  • 25 December 2005 - 13:52

    Janny:

    Hoi Ninette en Vered,

    Wat lief dat je belde op 1e kerstdag.30gr. en een barbecue op het strand is wel heel bijzonder. Gelukkig schijnt hier ook de zon en genieten we van de milde temp.We missen jullie deze dagen, maar wel heel fijn dat ik je gesproken heb en vooral blij dat jullie zo genieten.Dikke kus en tot horens,
    Liefs Harry en Janny

  • 13 Januari 2006 - 12:57

    Linda:

    Wat een geweldige vakantie!!!
    Vered, wel weer terug komen hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Magnetic Island

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2006

The End

12 Februari 2006

Einde in zicht...

28 Januari 2006

Kia ora

21 Januari 2006

Nieuw Zeeland

17 Januari 2006

Melbourne
Ninette&Vered
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 10099

Voorgaande reizen:

22 November 2005 - 23 November 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: