Op safari... - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Ninette&Vered - WaarBenJij.nu Op safari... - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Ninette&Vered - WaarBenJij.nu

Op safari...

Door: Vered&Ninette

Blijf op de hoogte en volg Ninette&Vered

05 December 2005 | Australië, Airlie Beach

Lieve allemaal,

We zijn weer terug op de bewoonde wereld. Terug in de beschaving. De afgelopen dagen zijn we op safari geweest op Fraser Island. Samen met 4 Engelse lads en 3 Ierse meiden hebben we in een 4wd het Fraser eiland. ontdekt. Ze zeggen dat er op het eiland meer zand ligt dan in de hele woestijn. Het was er in ieder geval erg mooi! Lekker scheuren over het strand (Vered vond het echt geweldig om in de 4wd te rijden!), gezwommen in de champagne pools (helaas stond er geen champagne koud)en door het national park gereden. We hadden twee eski's (koelboxen) meegekregen, waarvan er eentje helemaal gevuld was met bier en wijn ;-) De eerste nacht hebben we gecampeerd. We waren een beetje aan de late kant, dus moesten we BBQ'en in het donker. Wel erg gezellig. De tweede dag regende het zo hard, dat we ervoor hebben gekozen om in een resort te overnachten. We hebben onze charmes in de strijd gegooid, waardoor we slechts 22 dollar hoefden te betalen. Zo lekker om dan weer in een normaal bed te slapen! Vanaf het balkon konden we de dingo's goed zien. Omdat mensen ze af en toe te eten geven, kunnen deze wilde honden behoorlijk agressief worden als ze geen eten krijgen. Gelukkig zijn wij ze verder niet tegen gekomen. We hebben trouwens ook onze eerste stressvolle moment gehad. Ik (Ninette) had mijn rugzak op de boot laten liggen... (komt vaker voor). In de rugzak zat echter mijn videocamera (gloedje nieuw) en onze rijbewijzen (incl. de internationale) en nog een aantal andere niet te missen voorwerpen. Op het eiland waar we geen bereik hadden, werden we geholpen door 2 nice ladies van een resort. Bij terugkomst lag onze tas klaar bij de receptie met alles erin! Australiers zijn echt ontzettend aardig! De hele dag hoor je:" No worries mate!" Niets is te gek.
De laatste dag op Fraser Island hebben we gezwommen in een glashelder meer met witte stranden. Wouw! Beautifull! Inmiddels hebben we afscheid genomen van de groep en zijn we per bus gereden naar Airlie Beach. Over een paar dagen gaan we vanaf hier zeilen naar en rondom de Whitsunday Islands. Lucky us! Wat we verder al weten is we na Airlie Beach verder reizen naar de Magnetic Islands. Ik ga hier mijn paddi (duikbrevet) halen. Vered heeft deze al en gaat een aantal duiken maken. Verder weten we dat we rond Kerst en Oud & Nieuw in Cairns zitten. Het is overigens heel apart om hier kerstverlichting en andere kerstversiering te zien. Vanaf Cairns vliegen we op 2 jan. 2006 naar Alice Springs voor een outback adventure. Hierna met de trein naar Adelaide. Vanaf daar zullen we waarschijnlijk een auto huren om de Great Ocean Road te doen. Eindpunt in Australie is Melbourne. Hopelijk komen we hier Marcia tegen (vriendin van de broer van Vered). 21 jan. vliegen we dan naar Nieuw Zeeland. Het is momenteel echt een must om vooruit te boeken. De Aussies hebben ook vakantie en zijn erg reislustig. Tot nu toe hebben we nog geen problemen ondervonden met de hostels. Deze zijn over het algemeen erg goed. Bijna allemaal voorzien van een keuken met alles erop en eraan. We kunnen dus lekker zelf koken. Vanavond gaan we iets van kip kerrie maken. Hmmmm...
Voor Fraser Isl. zijn we trouwens twee nachten in Noosa geweest. Hier zijn we naar de Australian Zoo van Stevie Irwin (the crocodile hunter) geweest. Echt gaaf! Helaas was hij niet in levende lijve aanwezig. Het zou natuurlijk wel erg leuk zijn geweest om hem te ontmoeten. Ondanks dat was het toch zeker de moeite waard. In het national park van Noosa hebben we koala's in het wild gezien. En DOLFIJNEN!! Ik denk dat jullie mij in Nederland konden horen, toen wij ze eindelijk zagen. Een hele groep van wel 20 dolfijnen. Zo mooi.

Nou dat was ons verhaal tot nu toe. Hoop dat we jullie niet te jaloers maken. Tropisch in Pijnacker??? Koud in Delft klopt. Heel ver weg kan ik mij herinneren dat het boven in mijn huis normaal gesproken vriest. Nou we hopen dat het met jullie ook goed gaat! We mailen snel.
Liefs, Vered & Ninette

  • 05 December 2005 - 11:03

    Pascal:

    Hee mieden,

    Klinkt allemaal heerlijk! jullie hebben echt een topvakantie he. Gelukkig hebben jullie de tas met inhoud weer teruggevonden, zal je toch gebeuren!
    Have fun,
    xx pascal

  • 05 December 2005 - 11:12

    Sander:

    Wowie...ik wil ook! Wat een avontuur, geniet ervan! Het weer is hier verre van tropisch... :(. Hier gaat alles z'n gangetje!
    Wat een stunt om je tas te laten liggen, waar kennen we dat ook al weer van miss Willcox? :)
    Gelukkig dat alles met een sisser is afgelopen!

    Geniet!
    xxx Sander

  • 05 December 2005 - 13:11

    Arjelle:

    Hee hoi!
    Leuk hoor, al die reisverhalen! Kan ik mooi nog even in de stemming blijven: kom net terug uit Thailand. Vooral gaan duiken: de wereld onder water is ook prachtig! Heel veel plezier samen! Liefs van Arjelle.

  • 05 December 2005 - 14:17

    Ilja-John Veen:

    Beste Ninette en Vered
    Heel leuk dat jullie zoveel mailen.
    Het weer is in tegestelling bij jullie regen en koud, maar wij gaan ook naar de warmte (Tel Aviv gemiddeld ook 25 graden).
    Ninette je moet Vered nie zoveel laten scheuren met de auto (gaat zij straks ook in Nederland doen met jou en onze auto).

    groeten Ilja rn John

  • 05 December 2005 - 20:00

    YF En Bertje:

    Ach, het zal wel niet de laatste keer zijn dat je wat vergeet.... Zolang je Vered maar niet ergens achter laat....valt het allemaal best mee.
    Klinkt allemaal erg super ladies..... enjoy and relax! Dikke kus

  • 06 December 2005 - 09:35

    Anousha:

    koeeelllll!!!! dus wel al die plekken onthouden hé. jullie worden nu de experts van aussie, ik weet bij wie ik moet zijn wanneer ik ga...
    wel zo handig zo'n site, gelijk een soort dagboek.
    ehh, even een bericht voor Ilja en John... wie weet komen we elkaar tegen in Israel! heb inderdaad gehoord dat het 25 graden is maar vraag me af hoe lang dat zo blijft?! zal wel lekker zijn!!

  • 06 December 2005 - 10:59

    Janny:

    Hoi lieve Ninetee en Vered
    Fijn te horen dat het zo goed met jullie gaat.De sms jes lukken prima!! en leuk!!! Hier alles prima. Wat hebben jullie al veel gezien in zo,n korte tijd.Zo te lezen allemaal prachtig.Ninette wel goed op je spullen passen!!Gelukkig goed afgelopen.Zonodig brengen we even nieuwe spullen. HA ha. Geniet ze en tot horens.
    Liefs Janny

  • 06 December 2005 - 14:40

    Els:

    Hi darlings,

    Erg leuk om te lezen waar jullie uithangen en wat jullie meemaken! Relaxed dat die Australiers zo aardig zijn. Zeker wat betreft de rugzak...oeps...
    COOL Ninette, dat je je paddi gaat halen! Kunnen jullie samen romantisch duiken en wie weet met dolfijnen zwemmen ?!?...

    Veel plezier wijffies en tot nader bericht......

    Dikke zoen! ELs

  • 06 December 2005 - 19:43

    Harry:

    hallo Ninette & Vered,
    Fantastisch dat jullie zoveel beleven en genieten van de mogelijkheden die er zijn. Gaan jullie ook nog naar de great barrier reef? Kijk erg uit naar jullie volgende mail!
    veel plezier nog!!! harry

  • 07 December 2005 - 07:51

    Mick:

    Hallo daar Down Under!
    Zo te lezen hebben julie de tijd van je leven....gaaf hoor!
    jaloers maken jullie mij er wel mee, maar geeft me ook wel wat te wensen voor de toekomst!(als de kids het huis uit zijn)
    Ik zal niet over het werk beginnen, maar wil alleen zeggen dat ik het prima naar mijn zin heb.......
    Heel veel plezier verder, maar dat zal geen probleem zijn!
    groetjes Mick

  • 07 December 2005 - 10:34

    Marco:

    Nou, ik hoor het al, jullie zijn helemaal los daar in dat Down Under. Scheuren over stranden, zwemmend tussen de dolfijnen. Vooral die dolfijnen, Ninette, ik benijd je hoor. Dat is ook een van mijn dromen, tussen en met de dolfijnen zwemmen. Hoe voelt dat? En wat een leuke trips doen jullie. Fantastisch hoor, dat jullie zo lekker genieten. Ik zou zeggen, ga vooral zo door, er zit nog veel voor jullie in het verschiet.

    Dikke kus voor beiden,
    Marco.

  • 12 December 2005 - 14:51

    Petra:

    Zoooo, wat ben ik jaloers!!! Als ik jullie verslag lees wil ik meteen terug naar Oz. Ik heb in 3 maanden oostkust Oz geen enkele dolfijn gezien. En Fraser, helemaal te gek. Ik zou er zo een ranger aan de haak willen slaan en er de rest van mijn leven willen blijven, alhoewel....ze hebben er natuurlijk niet zoveel bioscopen. mmm, toch maar niet... Te gek he? crossen over het strand in je 4wheel!
    lots of fun!
    petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2006

The End

12 Februari 2006

Einde in zicht...

28 Januari 2006

Kia ora

21 Januari 2006

Nieuw Zeeland

17 Januari 2006

Melbourne
Ninette&Vered
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 41
Totaal aantal bezoekers 10098

Voorgaande reizen:

22 November 2005 - 23 November 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: